Sampension har Nordens bedste investeringsdirektør

18. april 2016

Henrik Olejasz Larsen modtog sent torsdag aften de Nordiske kollegers hæder som den bedste investeringsdirektør i Norden. Samtidig fik aktiechef Charlotte Mark og hendes aktieteam prisen for ”Best Use of Equity”.

Henrik Olejasz Larsen løb med prisen som årets investeringsdirektør ved ”Nordic Peer-to-Peer Awards”, der blev uddelt ved en stor konference for nordiske institutionelle investorer i Stockholm sent torsdag aften. Prisen delte han med Benny Buchardt Andersen, investeringsdirektør i PenSam.

Det er kollegerne i pensionsselskaber mv. i Danmark og de øvrige Nordiske lande, der anerkender de to investeringsdirektører for at have gjort en forskel gennem en innovativ og hensigtsmæssig tilgang til investeringsarbejdet.

Henrik Olejasz Larsen glæder sig over kollegernes anerkendelse. ”Denne pris er helt speciel, fordi det er fagfæller, der har vurderet Sampensions indsats, og vi sætter stor pris på denne anerkendelse”, udtaler Henrik Olejasz Larsen. Selskaberne hædres for at opnå afkast, der er ”best in class” ved at være aktive investorer med intern forvaltning, hvor det giver værdi.

Udover prisen som CIO of the Year vandt Sampension også i kategorien ”Best Use of Equity”, noget som aktiechef Anne Charlotte Mark glæder sig over. Prisen deler hun med Unipension.

Om priserne

”Nordic Peer-to-Peer Awards” uddeles på den årlige konference ”Nordic Summit” for nordiske institutionelle investorer herunder pensionsselskaber. Ved prisuddelingen hædres enkeltpersoner og teams fra bl.a. pensionsselskaber, som ”har gjort en forskel via deres innovative og hensigtsmæssige investeringstilgang”. Det er investorerne, som indstiller kandidater til priserne, og det er også deres stemmer, som afgør, hvem der vinder de enkelte kategorier. Det er Institutional Investor, der bl.a. udgiver finansielle magasiner og forskning, som står bag konferencen og prisuddelingen.