Nyheder



Kundedirektøren indrettede hjemmekontor i en skurvogn

16. april 2020

Samtidig med at Sampension-fællesskabets medarbejdere fra den ene dag til den anden måtte koble på systemerne hjemmefra, skulle kunder og medlemmer have information om corona-beredskab, skærmmøder med videre. Kundedirektør Ole B. Tønnesen er meget glad for indsatsen. Selv måtte han etablere hjemmekontor i en skurvogn.

Da regeringen for godt en måned siden indførte forholdsregler, der for eksempel medførte hjemmearbejde og umuliggjorde fysiske møder, gik kundeområdet i Sampension-fællesskabet straks i gang med at orientere kunder og medlemmer.

”Vi har bl.a. orienteret om udviklingen på aktiemarkederne via nyhedsbreve og hjemmesiderne. Budskabet er, at kunderne og medlemmerne skal slå koldt vand i blodet. Samtidig kontaktede vores udekørende pensionsrådgivere straks de kunder og medlemmer, de havde aftaler med og fik ændret dem til skærmmøder,” siger kundedirektør Ole B. Tønnesen fra Sampension-fællesskabet.

”Jeg oplever, at vi på den måde har nået ud til kunderne og medlemmerne på en fornuftig måde. IT har været en meget stor hjælp i forhold til, at få det tekniske til at fungere, og de har reageret hurtigt, hvis noget har drillet.”

Stolt af medarbejderne

Alt i alt er Ole B. Tønnesen meget imponeret over den måde, Sampension-fællesskabet har håndteret denne ekstraordinære situation.

”Jeg er pavestolt af vores medarbejdere. De gør det rigtig godt og får deres arbejdsopgaver til at balancere i forhold til deres familier. Det kan jo være svært, især hvis man har børn, som er hjemme, men det klarer de rigtig flot,” siger han og fortsætter:

”Det, jeg kan se, er jo, at arbejdsopgaverne bliver løst. Medarbejderne arbejder rigtig fint derhjemme med de opgaver, der er, og de udfordringer, der også kan være med at få det hele til at balancere derhjemme.”

Oles kontor var i en skurvogn

Selv er Ole B. Tønnesen også udfordret af at skulle arbejde hjemme. Han har en bonusdatter på 12 år, der også er hjemme, og som indimellem skal undervises.

”Derfor ved jeg, at det er en balancegang at få det hele til at fungere fornuftigt,” siger han.

”Vi er samtidig ved at sætte hus i stand, så jeg har siddet meget ude i en skurvogn, som vi har lånt, mens byggeriet står på. Men lige før påske fik jeg heldigvis indrettet et kontor inde i huset. For mig har den største udfordring været det tekniske – især at få Skypemøder i gang.”

20 pct. færre opkald

Covid-19 og samfundets forholdsregler har tilsyneladende gjort interessen for pension lidt mindre. Inden påske var antallet af opkald og mails til pensionsrådgiverne i Sampension-fællesskabet således faldet med 20 pct. Samtidig er antallet af nye sager i Sundheds- og Skadesafdelingen faldet væsentligt.

Til gengæld afholder pensionsrådgiverne flere skærmmøder med kunderne, end normalt. Det skyldes, at de udekørende rådgivere på grund af Covid-19 ikke kan mødes med kunderne ansigt til ansigt.