If Skadeforsikring vælger Sampension som ny pensionspartner

26. november 2019

If Skadeforsikring indgår samarbejde med Sampension som ny pensionspartner fra 1. januar 2020

If Skadeforsikring har valgt at indgå i et længere samarbejde med Sampension som ny pensionspartner fra 1. januar 2020. Det sker efter en udbudsrunde, hvor en række pensionsselskaber bød ind på ordningen.

”Vi har stort fokus i If på at skabe de bedst mulige forhold for vores medarbejdere. Derfor har vi lagt et omfattende arbejde i at finde den bedste pensionsleverandør. Med Sampension har vi opnået meget fair priser og samtidig lave omkostninger til at håndtere medarbejdernes pensioner og investeringer. Det betyder, at der bliver mere tilbage til medarbejderens opsparing hver måned,” siger Poul Steffensen, Group Executive Vice President, If Skadeforsikring i Danmark.

Pensionsordningen omfatter 640 funktionærer hos If Skadeforsikring, som får en moderne pensionsordning med fokus på forebyggelse af skader.

”Det er super positivt, at If Skadeforsikring har valgt at komme ombord her efter årsskiftet, og vi ser frem til at introducere dem til vores servicekoncept med informationsmøder og personlig rådgivning. Den økonomiske værdiskabelse er helt central, men når det er sagt, er vi lige så fokuserede på at levere høj rådgivnings- og serviceværdi,” siger Hasse Jørgensen, adm. direktør i Sampension.

Udover If Skadeforsikring har også blandt andre GK Nordic og Sparekassen Kronjylland valgt Sampension som pensionspartner for nylig. Hertil kommer pensionskasserne ISP Pension, Arkitekternes Pensionskasse og Pensionskassen for Jordbrugsakademikere & Dyrlæger.